Monday, February 28, 2011

::Time::









I don't need anything from you..
I just need your time..


Sunday, February 20, 2011

::Happy "You belong to me and I'm yours" day::








Thank you Allah..
Thanks very much to Him because let me to meet you dear..
Thanks very much because let our relation are still standing until now..
Thanks to Him too because even we are far apart..
but our heart is still for each other..
As long as you love me...
I will love you too..
May Allah always blesses you wherever you are and whatever you do..
happy first anniversary AK ..


Friday, February 11, 2011

::Life is Short then make it Sweet::

Baru2 ney kite ada buka berita harian scara online..banyak btul jgak kes yng brlaku di Malaysia skarang ney r.. psal politikla, pndidikan, peperangan, pembunuhan, ekonomi, artis2 dan lain2 lagila... tapi ada satu kes ney yang btul2 wat kite rasa len mcam..rasa sedih,rasa takut, rasa kecewa dan rasa oren pn ada..hihihi..(gurau jer)


Kes ney melibatkan suicide..seorang budak lelaki membu
nuh diri di sebabkan putus cinta dan gagal dalam pembelajaran..
kenapa ada jugak kes macam ney??
tak bersyukurka kamu melihat dunia ney??
kamu tak rasaka dunia ney sentiasa ada cahaya yang menerangi tiap kamu menemui kegagalan??
kite hairan dan kite sedih sangat ya..ada manusia yang ingin hidup tapi tak di bagi hidup lama,
ney plak ada yang maw mati..macam mna la tue??
apala maw jadi dengan manusia zaman skarang..


Hidup kita sebenarnya ada jalan ceritanya trsendiri..kita yang tentukan jlan cerita tue samada ke jalan baik ataupun buruk.. kita dha di bagi panduan hidup misalnya Al-Quran Al-Karim yang di turunkan kepada umat islam.. Al-Quran ialah kitab yang boleh bawa kita ke jalan penuh warna-warni tetapi ada juga manusia yang tak taw sebab kewujudannya..
kita dha di bagi awal penceritaan kehidupan kita contohnya siapa keluarga kita, kita anak keberapa dlam keluarga, kita kaya ka taw miskin..sume tue awal cerita hidup kita dha.. kitala yang tentukan akhir cerita hidup kita.. kita yang tentukan macam mna keadaan kita di masa depan adakah kita hidup happy tawpun duka.. kita juga yang tentukan samada kita masih kaya taw miskin sperti pada awl cerita hidup kita...sumenya dari kita....


kite nak kongsi motivasi yang di bagi oleh sorang mak kwan kite ney..mak dia ney sporting giler..dia bagitaw sma kami yang hidup ney ibarat kita pandu kereta..kita yang tentukan kita maw pi mana yang kita suka..klu kita pandu kereta ke jalan yang penuh kegelapan, then kita akan sentiasa nampak gelap jak jalan2 tue..tapi klu kita pandu kereta di jalan2 yang terang kita akan nampak betapa indahnya dunia ney,. betapa cantiknya ciptaanNya..mak dia cakap lagi,umur manusia ney cepat tua tpi hati kita lambat tua..walaupun kita dha tua tapi hati masih lagi maw lakukan macam orang muda maw wat.. bukankah hati ney masi di anggap muda bab masi ada keinginan jugak maw muda??
tapi apa yang amat wat kita tertarik tuk dgar trus dia ckap tem mak dia kata mcm ney..



"You are still young..do wat ever you want to do as long only in a good way..if u fall in love,then let it fall and go find your love as long you conquer the love not love conquer you..enjoy your life and make a new story..teenagers are very like if we talk about love,then if you want love, make sure you make a wonderful love story but not sad love story.."


kira mcam tue la mak dia cakap..hbatkan mak dia speaking?? but,i like the way she said it..bole kite lihat yang dia pernah rasa manis dan pahit khidupan ney..maw jak kite nangis tem dia kata mcam tue bab tiap kata2nya betul2 melekat di hati dan wat kite rasa yang hidup ney indah dan bersyukur sangat di sebabkan di bagi peluang untuk hidup dan membuat kisah hidup yang
penuh dengan warna-warni dan ceria..macam iklan astro plak..hihihi..


dia jgak gtaw supaya hargai masa muda kita..jangan sia-sia kan masa muda bab masa mudala kita ibarat kanak-kanak yang baru belajar nek basikal..teruja ney belajar basikal..biarpun luka sana sini tapi tetap gak semangat maw belajar..
bila dha pndai di situla kita kan bawa basikal tue jalan2 menikmati pemandangan yang penuh dengan suka duka manusia..



kite nak tanya sesuatu.. pernahka kamu terpikir klu kamu rasa sakit hatika taw pn sedihka kamu kan rasa brsyukur?? kamukan kata kamu bersyukur sebab kamu sakit hati..
kamu kan kata kamu bersyukur sebab kamu sedih dan kamu bersyukur
sebab kamu rasa tak puas hati...sume rasa yang wat kamu sedih2 sume kamu bersyukur..
plik kan statement ney??
klu soklan ney d tnya pada kite..kite kan jwab kite prnah terpikir..kite brsyukur sebab kite rasa apa tue sedih, apa tue happy, apa tue sakit hati, ndak puas hati, malu, marah, suka dan sumenya la jenis perasaan.. kite brsyukur sngat dpat rsa sume tue..itula hidup..hidup ney tak best klu kita rasa satu perasaan jak.. perasaan ney ibarat warna..contohnya sedih warna biru, marah plak warna merah dan happy warna hijau...klu sume ney kita rasa dalam hidup kita,bukanka hidup kita penuh dengan warna-warni??... ndak jugak bosan kita hadapi hidup kita ney klu warna-warni.. bukan begitu???


Life is wonderful..


So,kepada sesiapa yang bersedih,stress,marah,moody,ndak puas hati,sakit hati dan sumenyala yang negative feeling.. hop dont be sad again..sok pasti terang andai ney hari ney mendung..klu masi gak mendung sok hari, yakinla yang mendung akan berlalu juga dan matahari akan datang..


Dan kepada sesiapa yang putus asa dalam hidup, putus cinta ka, balik2 temui kegagalan, hidup yang penuh keseksaan diharap bersabar dan mengambil pengajaran dengan apa2 yang berlaku..setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. bagi yang putus cinta tue sebenarnya ada kisah indah yang lain lagi yang lebih menarik dari kisah cinta sebelum ini.. jangan kata tak percaya pada cinta bab cinta tue akan datang juga..mungkin dia bukan jodoh kita dan buktikan yang kita mampu gembira berbanding hidupnya..



love is everywhere..
dont worry and be haapy coz we can pick the love and then put it
into our heart..
trust it..

Kite sengaja pasang lagu "Penyembuh rindu" dari Mawi dan diana Danielle spya kamu trdengar lagu korusnya yang boledi ambil ikhtibar bagi si pencinta yang sedih..
lirik korus tue mcam ney..

:::::::kita tak di takdir bersama untuk masa yang lebih lama..
biarpun hanya seketika kehadiranmu di rasa-rasa
setiap pertemuan pasti akan temu detik perpisahan
walau kini terpisah kenangkanlah saat indah sebagai penyembuh rindu::::::



Bagi yang putus asa di sebabkan kegagalan yang sering menimpa, jangan bersedih sebab kegagalan punca kejayaan.. Once kita gagal,kita kena bangun dan buktikan yang kita bole berjaya..buktikan yang kita bole jadi yang terbaik.. dan kepada yang merasakan hidup ini patut di akhiri,janganla beratkan masalah bab tiada masalah yang tak dpat di selesaikan kcuali msalah mati..klu kita di takdirkan mati hari ney,hari ney jgak kita mati..janganla kita cabut nyawa kita sndri... brpkirla bpuluh kali sbelum melakukan prbuatan yang tak kan dpat menghidu bau syurga sekalipun semasa di akhirat nanti..



Ingatla..Allah tak kan bagi ujian kepada seseorang hambaNya itu klu hambaNya tak mampu hadapi ujian tersebut.. dan Allah juga hanya memberi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita mahu..



Pernahka kamu baca cerita mengenai bunga dan rama-rama??
cerita ney mengisahkan seorang wanita yang menginginkan sekuntum bunga dan seekor rama-rama dari Allah S.W.T.. wanita ney pun sentiasa berdoa agar keinginannya di penuhi oleh Allah..
akhirnya Allah pun memakbulkan doanya tapi Allah memberi pokok Kaktus yang berduri dan seekor ulat beluncas yang hodoh.. wanita ney sedih sangat bab len yang dia minta len plak yang di bagi.. namun dia tetap bersyukur sebab baginya tiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..
setelah beberapa purnama, pokok kaktus yang yang berduri tue mengeluarkan bunga yang cantik sementara ulat beluncas yang hodoh tue bertukar menjadi rama-rama yang cantik..



Dari cerita ney,kita boleh ambil pengajaran yang Allah
akan bagi kita kehidupan yang baik andai kita bersabar dan bersyukur..percaya yang tiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmahnya..dan yakin bahawa Allah sentiasa
ada menemani kita..

dan kite hanya bole kata ..ITULAH HIDUP..^_^..

last but not least, Warkah ney kite khas kan tuk reader kite yang mungkin kini merasa kesedihan dan sememangnya menginginkan motivasi sikit..hihihi..dan ia juga khas tuk mengingatkan diri kite sendri..



akhir kata untuk hari ini..


Life is short..please make it sweet..




Sunday, February 6, 2011

Wednesday, February 2, 2011

::Cari kerja dalam rumah::


AsslamualaiQum pembaca..

sekarang Cik Vian ada di Kunak..termasuk hari ney dha 5 haru dha Cik Vian di Kunak..
memang seronok gak la balik bab dapat jmpa mak, ayah, adik2 dan my laukong..hihihih~~!!!

Cik Vian nak cerita apa jdi satu hari kmarin..memang lawakla kami kemarin di rumah..Cik Vian tak kering gusi tengok telatah adik2 yang pandai sangat bergurau bha..
sebelum tue Cik Vian nak gtaw klu ada sebarang bhasa yang x di faham..harap2 di fhamla r..besala kite ney klu tulis karangan memang ndak pass..huhuhu~~!!!

Ceritanya bermula bgini..pagi tue mak kite p kerja jadi tinggallah kite ma adik2 kite dua ekor..
seperti besa,kite bangun awal then p kemas dapur..
tue jak la kerja kite..
Cik Vian amat menitik beratkan pasal kebersihan dapur k biarpun kite ney xla pandai masak sangat..hihihihihihihi~~!!!

pagi2 jak adik kite yang paling bongsu c Helmy namanya trus jak dia p melukis..dia suke melukis..dia pernah lukis kite r tapi tue la..orang lidi jak dia lukis..mcam mengolok jak taw dia tue mentang2 la kakaknya kurus sdikit..sedikit jer r kurusnya..kiu3..


syok kan tgok dia mlukis..khusyuk bha dia..

Nak taw ka pa yang lucunya tem dia mlukis ney??
Dia lgi lukis gmbar dia ngan gF dia r..dia ada buah hati dha taw..jan pkir kcik2 dia xda gF..hihihih~!!!
pas dia lukis lukisannya tue,dia bagila kite tengok..
ttiba ney punyala kite ketawa bab dia salah eja nama bha..
nama cewek dia tue Ayu..
gambar yang dia lukis nice tapi yang bikin kite ketawa berabis dia salah eja nama Ayu..
dia eja
::A.Y.A.M...
::::Helmy love Ayam::::

punyala dia berabis mengamuk kite ketawakan..
pas tue tambah lucu lagi bila c Effa ckap ma dia yang ndak pyahla brcewek sna klu xpndai eja nma gF nya..udalah umur jagung gginya pn jagung..hihihihi~~..,


Ongas Rompang Helmy..hihihihih~~!!


That was my happy day during my holiday..
tem cuti dpat gak wat event sma dorng..
I LOVE YOU SO MUCH MY SWEETIE..