Saturday, May 28, 2011

::Another Love Story::


Salam..
Lama dha aku tak update blog ku ney. So, hari ini aku nak mulakan lagi cerita baru..
A story only Between Me, You and Them..huhu..
Selamat membaca r..

Baiklah..Firstly, aku nak kenalkan diriku semula. Nama ku Vian dan aku bukanlah “UPTOWN GIRL” yang macam Westlife katakan tue. Aku ney hanyalah seorang budak perempuan yang dari keluarga yang sederhana tapi happy dan hidup yang simple2 jak. Simple as can. Aku ney tak la periang sangat dan aku lebih suka menyendiri. Aku tak la jadi “MR. LONELY” macam Akon..Tapi terus terang aku katakan aku tak kisah sendiri sebabnya aku akan wat banyak perkara klu aku lagi sendiri2. Aku rasa masa ku tak terbuang pun klu aku sendiri. Dan satu lagi nak gitaw, aku seorang pencinta muzik. I love music very much..



Hari ney aku nak sharekan cerita mengenai my “LOVE STORY”..ingat Taylor Swift jak ka ada “love story”??aku pun ada bha..huhu.

Cerita ney bermula ketika aku berumur 18 tahun iaitu first time aku rasa apa tue cinta..apa rasa sayang orang tue sepenuh hati dan perasaan di sayangi..dia adalah “TEMAN SEJATI” ku..aku pun tak sangka gak aku akan suka sama tue Ampal..aku panggil dia Ampal bab rambut dia macam si Ampal..kiu3. sebenarnya aku tak la obses sangat dengan cinta-cintun ney sebab macam kata Liyana Jasmay..”AKU TAK PERCAYA CINTA”..bagi aku kapel ney paling maksimum pun setakat 3 bulan jak..lepas tue putus jugak hubungan tue..bab tue apa2 hubungan aku tak kan “terlebih cinta” orang tue macam Rossa bagitaw bab kesudahannya perpisahan gak..bila dha berpisah,sume sakit dan sakit tue bermula dari hati.. bila hati dah sakit,sume badan kan turut sakit bab hati ney ibarat elektrik.. bila elektrik tiada, maka semua kerja tak kan dapat buat..Melly goeslow pun pernah kata..”ADA APA DENGAN CINTA”..best mehhh???

cinta..cinta..cinta..




Tapi.....”UNTUK PERTAMA KALI” aku rasa akan “CINTA SEORANG TEMAN”..napala Bob ada lagu ney..Geisha pun cakap..”KAMULA YANG PERTAMA”..dan aku rasa kamula yang pertama wat kan aku taw “ERTI CINTA SEJATI” macam yang The potter nyanyi tue..

Dia hanya seorang kawan biasa jak yang aku tak sangka kan menjadi rapat..kawan biasa yang suka dan support aku kapel dengan kawannya pada awalnya dan kawan yang aku selalu buli suruh dia menyapu kelas walhal dia tue ketua kelas.

Ampal tue kawan ku yang aku suka buli dan ejek2 tapi aku tak sangka yang dia jadi begitu bermakna buat aku..betul kata Adibah Nor..”KAU TERLALU ISTIMEWA”.. kalau aku tak bersms ma dia satu hari, atau tak jumpa dia satu hari aku rasa x sempurna hari tue..kenapaka??? Samalah perasaan ku macam Daus selalu kata...“KENAPA”?????..kenapa aku selalu fikir pasal dia ney..rasa gatal jak hati ku ney..apalah jampi2 yang dia guna r???kuat juga jampinya..huhu..heyya..ndak lama gila gak aku ney jadinya...

Tapikan... sama sebiji bha dengan apa yang aku rasa dengan Colbie Cailat..I think.....“IM FALLING FOR YOU”..addehhh...aku rasa betul la kata kumpulan Leo Rise tue..”YOU KIDNAP MY HEART”..macam maw nangis jak aku..aku memang dha terikut cakap Pasha dan Rossa..”aku terlanjur cinta”!!!!..

tolong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
arrggghhhhhhh!!!!
Aku jatuh cinta dengan kawan aku..??
“UNBELIEVEABLE”!!
tapikan..samaka ya perasaan ku dengan dia???mmmm..

Aku pendam jak perasaan tue dan anggap tue cuma suka sementara jak..Lagipun Ampal tue ada gak girlfren dia time tue. Ampal2 macam dia pun ada gak girlfrennya. Tapi absolutely dia memang kiut. Lagipun aku dha terima sseorang jadi boyfrenku time tue dan dia adalah kawan si Ampal. Jadilah kisah kami seperti The Virgin..”CINTA TERLARANG” dan dia jadi “TEMAN TAPI MESRA” ku jak. Dan aku tak simpan apa2 harapan dha.

Sehinggalah aku ke UiTM mencari ilmu dan aku pun putus ma boyfren ku tue..dia jadi “PENYEMBUH RINDU” seperti yang Diana Danielle dan Mawi nyanyikan. dia pernah cakap macam Mariah Carey..”I’LL BE THERE” dan betul kata Maher Zain,he “ALWAYS BE THERE” for me.

Sehingga tibalah suatu hari dia maw bagitaw aku sesuatu..he make a call then he said as what Stevie Wonder said..



:::I JUST CALLED TO SAY I LOVE YOU
I JUST CALL TO SAY HOW MUCH I CARE
AND I NEED YOU FROM THE BOTTOM OF MY HEART:::

So simple words but have a big meaning for me...aku tak taw maw bagi respon macam na pas dia kata macam tue..bolehnya dia cakap macam tue??sungguh berani dia..aku rasa “GEMURUH”..jantung ku macam maw terkeluar, tangan ku bergetar jak,macam maw teriak jak aku, I feel like “SOMETHING STUPID” happen to me..dup dap dup dap dup dap..trus matik hanpon.. kenapa??sebab kredit dha abis dha..hahaha!!
Tapi,napa aku balik2 senyum ney??..jadi gila tak keruan dha aku. Pi berus gigi pun bawa syampoo..aku rasa kesukaan tapi aku rasa malu2. Aku rasa teruja tapi aku malas dha maw kapel lagi. Aku rasa happy tapi aku tak boleh teruskan. Absolutely, Im going to be crazy..apakah betul kata Akim..”INILAH CINTA”.......

aaaaaaarrrrrgggggghhhhhhhh...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Please...”DON’T LET ME FALL” again....jangan ikut cakap ST12..jangan “BIARKAN AKU JATUH CINTA”...
Makkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klu aku dengar lagu Akim mesti tue watkan aku tersengih2 macam orang gila...sah aku gila..... Arrgghhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apa2 pun terjadi, aku maw kata macam Afgan...
”TERIMA KASIH CINTA”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tapi aku tak terima dia. Aku kata aku maw menumpukan pada study ku tapi aku bagi harapan kat dia. Aku kata kita kan kapel pas aku abis belajar. Maknanya dia kenalah tunggu selama 3 tahun lamanya. Dan dia jawab macam Nikita Willy kata..”KU TETAP MENANTI”..adeiii.. Tahan ka dia ya??

Tapi sememangnya tue anak pandai betul tambat hati. Dia ikut cakap Adam..dia “BENAR-BENAR” buat aku “JATUH”..betullah kan yang “CINTA ITU TAK BERSYARAT”??





Sehinggalah 04032011 selepas setahun membuat janji..dia letak kami inrelationship dalam fB dan sejak tue aku mulai rasa apa Atiek rasa..”AKU SAYANG PADAMU”..kiu3.. dia memang nakal. Sememangnya dia memang nakal dan pencuri hati. Sejak tue dia “CUKUP INDAH”..wat aku.. “YOU ARE THE MUSIC IN ME.. dalam hatiku ney seakan-akan ada “BUNGA-BUNGA CINTA” dha macam Misha omar selalu nyanyi tue..betul gak kan kata Colbie Cailat dan Jason Mraz...”IM LUCKY IM IN LOVE WITH MY BESTFRIEND”..=)..Yes im lucky...hihihi..

“JANGAN PERNAH BERUBAH” ya sayang..aku akan ikut cakap Backstreet boys..i will show you “THE SHAPE OF MY HEART” and “AS LONG AS YOU LOVE ME” i will say like Celine Deon said..”I LOVE YOU TOO”..^_^..

Aku rasa dunia ney indah jak bab kata Adira..”KU ADA KAMU” dan aku kan selalu “ADA UNTUKMU”.

Aku panggil dia laukong dan dia absolutely la panggil aku sayang. Tapi klu kami berkoling dia panggil aku Bakekang dan aku plak apalagi panggillah dia Ampal. Dasar jahat betul tue anak. Tapi anak jahat tue jugakla yang di sayang..huhu. kini dia belajar di Negeri Sembilan sementara aku di Sabah. Sebelum jalan sempat lagi dia nyanyi lagu Alif Satar..

”PLEASE3..KAMU JANGAN NAKAL..
KU PERGI SEBENTAR BUKAN UNTUK CURANG..”

tapi klu laukong yang curang..siap loo Ampal!!!!!
Bha, sekian coretan dari kite.
True Love story
And hope happy ending..

No comments: