Wednesday, October 16, 2013

Aku yang bersendiri

By : L I T T L E P H O T O

Hari ini hari selasa
Hari yang sangat bermakna buat kaum muslimin
ia Hari Raya Korban
dan di sini aku sekali lagi bersendirian beraya di perantauan

Bangun seawal 10 pagi
itupun ditelepon oleh mak sebab maw cakap beliau makan daging
pagi-pagi mak suda buat diri ini terasa terkilan
ndak pa mak, saya maafkan

Untuk menghilangkan sebaknya di hari raya ini
radio menjadi peneman
tapi tiba di satu saat takbir bergema di siaran
MasyaAllah, lagilah rasa terkilan
perkataan yang mampu di ucap hanyalah
"Its okey, you've experienced how to be alone"

Kemudian, diri ini pergilah memasak
masak mee sup
disebabkan diri ini tidaklah terror masak
mee sup jadi lembik dan hancur macam bukan rupa mee
dan mulailah bermonolog
"Its okey, it is for the first time"
yupp, saya masak mee sup untuk pertama kalinya :)

Sesudah makan, movie menjadi santapan
nonton dua movie kemudian baca buku di anjung asrama
buku yang bertajuk "Kompas Umat Akhir Zaman"
Keinsafan pun muncul

Masuk ke bilik sebelum maghrib
kemudian masak telur dan ikan sardin
makan, makan, makan
kemudian online Facebook dan Tumblr

Buku International Business di ambil dan di baca
kiranya aku belajarlah

Tik tok tik tok tik tok
masa berlalu dengan pantas
dan sekarang jam menunjukkan pukul 3 pagi
aku buka Blog dan aku buat entry
"Aku yang Bersendiri"
Yupp, hari ini aku bersendiri dan sendiri

Don't worry, I've a lot of things I can do when I'm alone but I'm a girl and surely I'm afraid to be alone in this huge place. Hopefully, tomorrow my day is more better than yesterday.

No comments: