Sunday, September 16, 2012

Dunia itu indah sebenarnya


Sedar tak sedar sudah seminggu aku di perantauan. mula-mula tue aku rasa sedih sangat sebab jauh dari kawan-kawan di Sabah. melimpasi laut china seberang tue wehh. huhu. tapi aku boleh-boleh dha suaikan diri.

Nak taw sesuatu tak? Di sini tempat aku belajar ney kalau nak ke mana-mana tempat kena naik bas. ingat UiTM Shah Alam ney kecil ka? ney induk okey. besar sesangat macam Kunak. huhu. Aku ada terjumpa sorang abang senior ney. aku naik bas tue pukul 9 pagi bila aku naik lagi bas tue sekitar jam 10.30, aku jumpa lagi dia duduk di tempat yang sama dalam bas yang sama. baru aku terfikir kali dia ndak turun-turun ney dari bas. duduk situ jak kerjanya. hihihi. (punya jahat).


Tapikan syok kalau naik bas tengok-tengok UiTM ney. terasa manusia ney sentiasa sibuk. sentiasa penuh dengan urusan masing-masing. tapi urusan dengan Allah sudah selesaika? tepuk dada tanya iman.

aku ada kawan baru dari Kelantan, Melaka, Johor, dan Negeri Sembilan. maaflah kawan kalau awak semua susah maw faham apa saya cuba nak sampaikan sebab bahasa Sabah saya memang kuat. hehe. kelmarin kami ada oreintasi. aku nangis taw. aishhh. bikin malu jak. huhu.

sekarang ney jam 8 pagi tapi suasana dia ada kabus-kabus sikit sebab hujan. ney aku pun ndak taw ney samada ney kabus ka taw jerebu ney. huhu. tapi aku suka sebab aku online bersebelahan dengan jendela dan menghadap hujan tapi aku ndak terhidu PATRICHOR. Patrichor tue bau hujan. =))


Ya Allah,
Tiada yang lebih indah dari apa yang Engkau berikan kepadaku untuk ku lihat, sentuh dan hayati.
Sunggu indah ciptaan Mu ya Rabb.

oh ya, hari ney aku dengar lagu Laskar Pelangi. aku suka time dia cakap ini.

~Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah syurga~

Dunia itu indah sebenarnya.
okayla, nak pi tangkap gambar nak buat kad matrik dulu. bha, gua chow.. huhu.
Salam hari ahad.=))




2 comments:

ASK said...

Salam vian..
Jaga diri selalu.. Semoga sukses dekat sana.. Lambat plak mau wish selamat jalan dgn ko, btw all the best dekat sana.. Kim salam dgn Ayahanda VC Sahol kita.. :)

Unknown said...

terima kasih abang abu. hari tue ada nampak nama abang abu dalam buku konvo. ndak sabar jugak ney maw konvo. huhu. ayahanda kita sibuk, biasala urus anak-anak baru. hehe.

btw, thanks abang abu.=))