Tuesday, August 16, 2011

::Bad Word::




Salam my readers..

Hari ney aku nak kongsi words of the day..


S.O.R.R.Y


Bagi aku perkataan ney adalah perkataan yang paling "jahat". "Sorry" is a bad word.
Nak taw kenapa?
Bha, aku bagi contoh k.
Contohlah seseorang ney buat ko sakit hati. Memang wat kita sakit hati sangat2 sampai api dalam diri ney tahap kritikal dha. Mungkin bagi dia perbuatan dia tue men2 jak. sume tue satu gurauan kunuk. tapi bagi kita? oh no men, it's not a joke. Then, seperti biasalah bagi kaum Hawa dia akan merajuk klu dia sakit hati. paling2 pun ndak terlayan tue orang. orang tue pun perasan yang dia tak terlayan. Pas tue dia nak memujuk la. tapi tak pandai. memang tak pandai. sangat2 tak pandai. Last2 dia pun bagi note "I'm Sorry". tue pun dari kawannya. bikinla tambah sakit hati. tapi mesti hati tue ada berbunga sikit bab at least dia ada kata sori. kan kan kan? maw ndak maw terlayan gak tue orang sebab "Sorry"nya tue.

So, do you get why I mean Sorry is a bad word? Biarpun orang tue sakitkan hati kita tapi klu dia mintak maaf,mesti kita rasa kita patut maafkan dia gak. nanti klu tak di maafkan nanti kita yang feel bad. so, kita kena la lupakan jak perbuatannya tue. tapi for certain problem la. klu dia cari pasal yang melampau jan harap sakit hati maw hilang. tapi dalam Islam tak bek marah lama2. tak bek tuk kesihatan.kiu3.




The word cannot change everything without acceptance from other side. Sebenarnya klu nak mintak maaf tue bukan ungkapannya yang di ambil kira tapi cara dia ungkap tue perkataan. Hanya kita yang boleh menilai samada dia ikhlas atau tak. betul kan?

So, pa kita maw jawab selepas orang tue kata "Sorry"?
Jawapannya, "Sorry"mu di terima. tapi say it dalam hati.kiu3.


p/s::Ney situasi yang aku hadapi kelmarin. napa aku maafkan dia bukan sebab dia ungkap tue word tapi cara dia nak kata sorry. dia memang tak pandai dan yang tak pandai tue la wat aku senyum sendiri. dan dia plak salah tafsir sangka aku maafkan dia. bala-bala~~



2 comments:

darkis said...

Slamat hari raya org kunak....

Unknown said...

meskipun awal nak ucap tapi tak pa la..Selamat hari raya gak Darkis Kunak..*smile*