Sunday, August 14, 2011

::Dreams::



AssalamualaiQum..
klu tak jawab dosa, klu jawab sayang..so, mana satu pilihan anda? Jawab jak la r.

Walaupun hari ney hujung minggu tapi tak la best sangat.. why? because I'm just stayed in my room to accomplish my assignment and believe or not, I'm done with it. yeyehhh..~!!

Sebenarnya hari ney aku nak kongsi dunia fantasi ku tem kecik2. Tetiba plak teringat tadik and senyum sendiri ney aku jadinya. hehe~. tengok senyum lagi.




Untuk pengetahuan semua, aku dulu kecik2 teringin sangat nak jadi Princess. kununnya jadi Princess ney cantik. tapi memang cantikla. aku sangat suka nonton kartun Beauty and The Beast. Puterinya tue first huduh lama2 jadi cantik. and aku selalu pikir klu pakai gaun, aku nak berlari sambil di kejar oleh Pangeran. Kunuknya nampak romance. pandaikan aku berkhayal jauh. pakai gaun warna putih then berlari turun anak tangga. toleh belakang ada Mr. Right kejar. lari, lari dan berlari tapi berjaya di tangkap oleh Mr. Right then he hugs me. Looks like a romantic story but overally, it was very an absurb dreams. Very nonsense dreams.





I'm even dreams I could touch the cloud. dulu ayah ku selalu bawak aku jalan2. dan sepanjang perjalanan tue aku mesti tengok ke langit. nak taw kenapa? sebabnya tue salah satu cara untuk aku hilangkan mabuk. aku ney mabuk darat, mabuk laut dan mabuk aeroplane. barangkali la. yang penting aku ney jenis pemabuk kenderaan. even jalan dekat pun klu naik kereta mesti aku mabuk. unik kan aku? then, tengok punya awan, aku pun cita2 la nak daki tue gunung then ambik tue awan simpan dalam balang. tem tue aku pikir awan ney macam kapas so aku bole la simpan dalam balang. taw2nya selepas belajar geografi barula taw awan ini siapa sebenarnya. budak2 memang banyak imaginasi that why I love children and I like to be a children back. can I??





Ada lagi satu dunia penuh fantasi cik Vian. kalo boleh aku nak sangat ada power. aku suka magik2. aku pernah nonton cerita "Sky High". Sky High ney sebuah sekolah dan pelajarnya sume ada power dan aku nak sangat ada power macam heroinnya. kuasa tumbuh-tumbuhan. aku nak kawal sume tumbesaran tumbuhan dan yang paling best dapat buat rumah kat atas pokok dan duk sama Pangeran. mesti best kan? bab tue aku nak sangat aku ada power tpi manusia manala boleh bha kan kuasa2 ney. Even tunggu kucing bertanduk pun ndak juga tue aku dapat power.

by the way, it was just a dream. dream yang aku pikir sebelum aku masuk tidoo.lucu kan? It's okey actually dream something yang out of mind punya. sebabnya klu ia make us happy apa salahnya kan. tapi jan la berkhayal banyak2 dan lupa realiti. tue yang susah tue. dan satu hal aku nak cakap. bila umur dha meningkat, all things like too serious and life sometimes cannot be too enjoyable. kalaula ada NeverLand kan bagus.. The place where you will be a children forever.





5 comments:

virgo19 said...

aku pun pena tfikir ni tym kecl2 mau jd princess knn...even skrg pun ah (nda tau malu...) kepingin ni blh kwin dgn prince...hahahhahah lawak kn...2la kn tlampau jeles c prince will kwin...

Ask said...

Aku jugak..
Ko nie mesti kes terlebih makan time sahur.. sebab tu berimaginasi hingga tahap langit ke sepuluh~ haha.. Gurau!

Bougainvillea said...

virgo19::aku pn cmburu gak dia kwin..brtuah Kate Middleton.jan risau t kita ada prince sendiri..haha~~lagi hnsom kan?=)

abng abu::mcm mna abng abu taw ney??abng abu polis r??hahahah~~

Unknown said...

kalo tiba2 skrg ni ada putra raja mo kasi jd ko princess?? kiki... kalo ada mcm cerita puteri impian tu pun siuk kaaan.

virgo19 said...

huish...stuju geng...prince kta nti lbh hensem kot...mgkn la...hahaha