Sunday, August 21, 2011

::Andai Itu Takdirnya::





Hari ini baru aku tahu rasa betapa pedihnya bila cinta seseorang itu di khianati. Ia mampu membuatkan seseorang tue tak terasa apa-apa biarpun terkena jarum di tangan. terasa kosong. pudar. dan yang paling adalah sakit hati. sakit hati kepada si dia dan orang ketiga.

Aku tak tahu salah siapa. aku atau dia? aku ka yang tak pandai jaga dia atau hati dia memang dha berubah. Betul kata orang. Allah memang sengaja bagi kita jumpa orang yang salah. sebabnya Dia ingin tahu sebanyak mana kita menguasai cinta kita itu. adakah kita yang contol itu cinta tau cinta itu yang control kita. Allah beri cinta kita kepada orang lain dan bila-bila masa hadiah cinta itu boleh di tarik semula. Itu melihat samada kita masih ikut ajaran Allah atau tak. tapi jodoh pertemuan adalah urusan tuhan. semua itu adalah dugaan dariNya. dia datang bersebab dan pergi pun bersebab. semuanya telah pun tertulis. kita sebagai manusia hanya mampu terima walaupun tak suka.




Andai ini kesudahan kisah bahagia kami. aku redha. biarlah aku menangis hari ini asal tak menangis di kemudian hari. aku akui aku masih sayang dia. sayang dia untuk hari ini, esok dan tak mungkin selamanya. kerna aku yakin masa akan membuatkan aku lupa akan dia. Dia rugi sebab dia kehilangan cinta yang paling sayang kat dia.

..You lost the love I loved the most..



No comments: