Thursday, September 15, 2011

::10 Things I want to do with my AK::


Salam dan selamat kembali ke laman blog Cik Vian.

Sebelum mula apa2, aku nak bagitaw korang sekarang ney adalah minggu tuk study bab minggu depan aku dha nak last exam. Spirit aku masi belum terkumpul tuk study then tuk mengelakkan kebosanan aku pun conteng2 la my blog ney.

Today I want to share about 10 things I want to do with my AK. Lagu blog ney wat fikiran ku jadi mood santai then aku pun conteng2 la bab perkara ney. macam syiok plak kan?? haaa. ney adalah 10 perkara yang aku nak buat;




1. Main hujan.

First thing I will do main hujan bersama my AK. People maybe think that I'm too childish. but of course I'm a little childish. only a little okey. aku suka hujan. dan aku suka main hujan. aku nak main hujan ma dia. basahkan diri. Splash the water. run everywhere. pas tue berteduh bawah pokok. biar sama2 basah dan biar sama2 sakit.




2. Picnic Time.

I love picnic too. nanti klu kami pergi piknik biar aku yang sediakan makanan. dia just prepare the place. biar aku yang masak. aku tahu aku tak pandai masak. But I will try my best to cook makanan yang paling delicious and yang paling cumil punya. biar dia tak sampai hati maw makan. tem piknik ney la aku rasa paling best punya event. aku tak suka makan kat restoran. bek lagi makan kat bawah pokok sambil lihat keindahan alam. see ?? Ney yang baru di katakan romance bukannya makan kat hotel banyak bintang beserta lilin atas meja. kan kan kan ??





3. Tunggang basikal

ahhaa. tunggang basikal ney pun syiok jugak. aku nak dia bonceng aku nanti. tapi klu naik bukit biar aku bonceng dia. haha. agaknya ternaik gak ka ya klu aku yang bonceng dia tem naik bukit ??paling2 pun terturun balik tue basikal. huhu. aku suka gaya vintage. aku pernah nonton cerita Cina Malaysia tajuknya "Rumput Jiwa". tem tue hero dia bawa heroin dia nek basikal. then heroin tue berboncengla ma heronya. tempatnya kat Cameroon Highland. nek basikal di sepanjang bukit teh. punya syiok berabis. syiok gile beb. dan sambil mengayuh basikal heronya pick a flower then give to his lover. ohh so sweet. thats why la aku pun nak macam tue gak. banyak kan imaginasi ku??




4. Memancing dan naik sampan.

Naik sampan dan pergi memancing. teringin sangat nak memancing ma dia. tapi dia suka mancing ka ya ?? ada sesetengah orang tak suka mancing bab kebosanan time tunggu ikan nak makan umpan. tapi aku tak. aku suka memancing. mungkin time tunggu ikan makan umpan aku bole dengar lagu/melukis/menyanyi dan whatever jak la to avoid bored. dan klu naik sampan plak tue pun best gak. bole asyik tengok muka dia. kan klu duduk dalam sampan kita kena berdepan sesama kita. then klu aku nek sampan ma dia. dia just pandang me and me plak just pandang dia. cumilnya dia. geteknya Cik Vian. hahaha.





5. Daki bukit.

Sebelum ney kami pernah daki bukit. tapi bukan bukitla. kami daki gua. Gua Madai kat Kunak. memang gila dan menyakitkan kaki. bergetar getar bha kaki time turun. lucu aku rasa ney macam nenek tua turun tangga jak. tapi time tue kami pergi berkumpulan. then aku nak daki bukit ma dia jak. just he and me. no others. pernah nonton kartun "Up" ?? aku nak daki bukit macam dalam cerita tue. atas bukit tue ada pokok. satu2 nya dia jak pokok besar kat atas tue. then rehat kat sana dan sama2 lihat awan sambil hold hands. this is another my imagination.





6. Bermain buaian.

Jangan senyum taw ketawa. this is true. aku nak main buaian ma dia. aku cuma nak dia happy sepanjang dia ma aku. aku nak dia rasa yang aku ney ada tuk wat dia happy. aku nak dia rasa makna terbang. terbang kat buaian. haha. biar kami sama2 release tension. biar kami sama2 luahkan perasaan yang terpendam. dan biar kami sama2 rasa kehappyan itu. trust me. main buaian boleh wat kita berhenti dalam kesedihan walaupun untuk sejenak. main buaian ma dia boleh wat kan aku rasa heaven. cuba men buaian sama suami. mesti syiok tue kan ??





7. F.U.N.F.A.I.R

Arrgghhh..!! Funfair memang fun giler. syiok. nak try sume jenis permainan. nak naik roller coater. nak try bumper. keretapi berhantu. semuanya la bha yang buat aku sama dia fun giler. yang penting permainan yang boleh wat kita teriak. haha. and for sure, I think it will be the best if ada budak2 yang ikut. why ?? sebab budak2 penyeri suasana. dorang bukannya gangguan cuma boleh nampak kehappyan tue ada. tapi mesti ada dua orang budak2 jak okey. satu dia jaga dan satu lagi aku jaga. huhu.





8. Pakai baju kimono.

haha. aku nak aku dan dia pakai baju style Jepun. nampak cantik ney pakai baju tradisional Jepun. aku suka. cuba bayangkan aku pakai baju tue and then guna tudung ?? boleh bayangkan ke ?? agaknya bayangan tue nampak nice tak ?? nice kan ?? heyya. macam len aku rasa tapi aku tak peduli aku maw pakai baju tradisi Jepun jugak. tapi agaknya bila la bole pakai baju tradisional ney ya ?? time hari raya ?? no. time majlis makan malam ?? lagi la no. I think time nak gambar pre wedding. amacam setuju tak ?? hihi.





9. Make our own video life

Ney perkara yang paling parah nak wat sebab dua2 sibuk dengan kerja masing2 and there is no time to make a video. Actually, aku nak wat movie pasal event2 yang kami suda buat. aku nak buat guna movie maker. put the picture. put the music. then make it like a movie. simple right ?? tapi aku kurang bergambar ma dia. kurang gambar kami bersama. memang kurang. so, I think this will take a little bit hard. tapi aku maw buat jugak. aku dha wat satu video tuk dia sebelum ney. so aku yakin aku bole buat lagi satu tapi tunggu sampai I'm not buzy okey. jan risau nanti aku simpan juga dalam blog ney.





10. Walking along the beach

This is the last thing I want to do with him. Walking along the beach and collect for some shells. aku tak taw maw cakap pa. tapi aku taw sume pasangan couple will be have their dating jalan2 kat tepi pantai kan ?? macam tue juga aku. aku pun nak juga jalan2 sama dia tepi pantai. bercerita sambil tunggu matahari terbenam. tengok laut. rasa kesayuan angin. dan mendengar keseronokan suara kanak2 bermain air. Very wonderful day for me.



Ney adalah 10 perkara yang aku nak wat dengan my AK. kalau kamu perasan kebanyakkan aktiviti tue aku nak aktiviti yang lebih banyak luangkan masa untuk bercerita. why ?? because since he went to Negeri Sembilan he is getting lost. dia buzy. dia outing ma kawan2. dia jarang online FB. It seems like our relation become loose just because kami jarang communicate. percintaan jarak jauh memang menyedihkan kan ?? kesian orang yang kena PJJ ?? kesian Cik Vian. but don't worry anything happens have their own reason. aku taw ada hikmah di sebaliknya cuma aku jak tak nampak. anyway, just this for today. I will update another entry if I have a lot and a lot of time. haha. see u soon.


No comments: