Saturday, January 7, 2012

::Kuatkan Hati ini::


Ya Allah,
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Memahami..
Aku lemah sangat sekarang ya Allah..
Lemah terasa di hati hingga rasa yang diri ku tak mampu nak bernafas..
Betapa hebatnya ujian Mu ya Allah..
Engkau berikan aku segalanya dan tiba masa Engkau ambilnya semula..
Aku rindukan Adam Allah..
Maafkan aku kerna merindui seseorang yang bukan muhrim..
Maafkan aku kerna aku tak kuat..
Maafkan aku ya Allah..
Maafkan aku kerna aku jatuh cinta.

Aku telah buatkan diriku sesibuk yang mungkin
Aku tekad untuk melupakan..
Tapi aku tak kuat..
Aku tak kuat ya Allah..

Aku mohon kepadaMu ya Allah..
Dekatkan lah hati ini agar terus mengingatiMU
Kuatkanlah hati ini untuk menempuh ujianMu..
dan Lindungilah hambaMu ini dari cinta dunia..

Aku seorang yang lemah
Aku seorang yang mudah terpengaruh
dan aku mengaku aku juga seorang yang mudah simpati..
Jangan jadikan ia sebagai penghalang hidupku..
Aku akan jaga tanggungjawabku..
aku akan jaga tingkah laku ku..
tapi jaga hati ku ya Allah..
Aku takut aku sakit.
Aku tak maw..
Maafkan aku ya Allah..
Maafkan aku.
Maafkan aku..

Aku tahu semua ini ada hikmahnya..
Dan Engkau tidak akan memberi ujian yang jauh dari kemampuan seorang hambaMu..
Aku yakin Engkau bersamaku ya Allah..
Aku yakin itu..

No comments: